Arboriculture as an essential Technique for managing urban green areas
Začetek: 1. 12. 2021 Zaključek: 31. 7. 2024
Št. projekta: 2021-1-SI01-KA220-VET-000028108
Vrednost: 291.172 EUR
Program: Erasmus+
Sodelujoči: Biotehniški center Naklo (koordinator projekta), Arboretum Volčji potok (SI), Gospodarska škola Čakovec (HR), Stredna odborna škola pruske (SK), On Project (ES),
Po podatkih Evrostata in OECD 72% prebivalstva EU živi v urbanih območjih. Rezultati kažejo na stalno rast mest in gostote prebivalstva ter urbano preobrazbo zlasti v državah EU kot posledice komercializacije in zgoščevanja mestnih območij ter širjenja pozidanih površin, ki požirajo zelene površine, kar povzroča odklop ljudi od narave. Urbana drevesa imajo pomembno vlogo na področju podnebnih sprememb, socialnega in zdravstvenega počutja, gospodarstva, odstranjevanja onesnaževal zraka, zniževanja površinskih temperatur, blaženja vplivov vetra, zmanjševanja padavinskih voda, zagotavljanja sence, rekreacijske in estetske koristi ter omogoča socialno interakcijo in niža pogostost uporabe zdravstvenih ustanov. Vendar je umrljivost mestnih dreves v EU zelo visoka,njihova življenjska doba je le 7-28 let, medtem ko na podeželju lahko živijo do 100 let.
Glavni razlogi za pripravo projekta ArborTech so neustrezno vzdrževanje in pomanjkanje usposobljene delovne sile na področju arboristike. Delavci pogosto nimajo osnovnega znanja o tehnikah sajenja, obrezovanju in vzdrževanja dreves ter prepoznavanju bolezni in škodljivcev. V državah partnericah skorajda ni programov na ravni 4 EOK. Vizija Evropskega arborističnega sveta je izboljšati zdravje dreves v mestih ter povečati število usposobljenih delavcev.
Namen in glavni cilji projekta: Zagotoviti strokoven pristop sodobnim zahtevam urbane zelene infrastrukture s pomočjo poklicnega izobraževanja in usposabljanja (raven 4 EQF) dijakov. Razvoj in izvajanje novega programa PIU »Arboristika za vrtnarje« vzpostavitev izobraževalne platforme in postavitev fizičnega in vzpostavitev virtualnega dendrološkega laboratorija, promocija arboristike in njenega pomena.
Rezultati projekta
Partnerji so v dve leti in pol trajajočem projektu pripravili poročilo o oceni izobraževalnih potreb med delodajalci in delavci v storitvah arboristike ter pregledali obstoječe vsebine arboristike v poklicnem izobraževanju. To je vključevalo analizo podatkov za vsako državo, ki so jih partnerji zbrali v skupnem poročilu. Na podlagi teh ugotovitev smo razvili nov UČNI NAČRT: "ARBORISTIKA ZA VRTNARJE« - program poklicnega izobraževanja za dijake (EQF 4). Partnerji so pripravili vsebine ŠTIRIH STROKOVNIH MODULOV:
-Biologija dreves in pedologija,
-Identifikacija in izbira rastlin,
-Patologija dreves
-Nega dreves in varnost pri delu.
E-učna platforma ArborTech vsebuje module in virtualni dendrološki laboratorij z opisi 90 rastlin - dreves in grmovnic. Oblikovali smo uporabniku prijazno platformo, dostopno na tablicah in mobilnih telefonih: https://learning.arbortech-erasmus.eu/
Partnerji so postavili DENDROLOŠKE LABORATORIJE v treh srednješolskih centrih v Sloveniji, na Hrvaškem in Slovaškem kot specialne učilnice za poučevanje vsebin na področju arboristike. Laboratoriji so tudi učni poligoni z bogato zbirko dendrološkega materiala. Dijaki in drugi udeleženci v izobraževanju imajo možnost videti in otipati konkretne primere in dele lesnatih rastlin, kot so veje, lubje, semena, plodovi, storži itd., imajo možnost vonjati smole iglavcev in ob tresenju slišati zvok borovih oreščkov ter šteti enoletnice debla. V takih zbirkah so tudi primerki rastlin, ki jih v našem okolju ne najdemo, pa vendar se s pomočjo dendrološkega laboratorija lahko o njih učimo.
S projektom je bil pripravljen tudi PRIROČNIK ZA DELODAJALCE NA PODROČJU ARBORISTIKE za vključevanje oseb s posebnimi potrebami. Tako delodajalcem, kot učiteljem je priročnik v pomoč, da bodo opazili močne lastnosti dijakov/zaposlenih in glede na to ustrezno prilagodili naloge, vsebino in delo ter na ta način usmerjali njihov razvoj in učinkovitost pri delu z rastlinami.
Rezultati projekta so dosegljivi na povezavah: