Predstavitve in evalvacija
Na spodnjih povezavah so članki in radijska oddaja, ki so bili objavljeni v povezavi s projektom Generation S(ustainability).
EVALVACIJA
Na koncu vsakega projektnega srečanja, so udeleženci s pomočjo metode Roka odgovorili na pet vprašanj. Metoda je zelo preprosta in zanimiva. Na list papirja je vsak obrisal svojo dlan s petimi prsti. Nato je v teh pet prstov napisal odgovore na naslednja vprašanja:
- Palec: Kaj je bilo najboljše?
- Kazalec: Ka je bilo najbolj pomembno, kaj si bom najbolj zapomnil?
- Sredinec: Kaj mi ni bilo všeč?
- Prstanec: Kaj se me je najbolj dotaknilo?
- Mezinec: Kaj sem pogrešal?
Udeleženci so večinoma izpostavljali, da so najbolj navdušeni nad odprtostjo gostiteljev, ki so jih za en teden sprejeli k sebi domov. Prav tako so jih pritegnile ekskurzije. Pogrešali pa so več prostega časa, srečanje se jim je zdelo prekratko. Večinoma so bili s potekom srečanja zelo zadovoljni.
Ob zaključku projekta smo izvedli tudi spletno anketo, v katero smo vključili 23 gimnazijcev, ki so se v dveh letih udeležili projektnih srečanj v tujini. Anketo je odgovarjalo 20 udeležencev. Prav vsi, ki so bili novembra 2013 gostitelji, menijo, da je bilo gostiti sovrstnika iz druge države nepozabna izkušnja in bi jo z veseljem ponovili. Samo en dijak ni ostal v stikih s svojim gostiteljem, skoraj polovica jih ima še danes svoje gostitelje kot prijatelje na fb. Odstotek je nizek, ker Španci ne uporabljajo face booka. Pet dijakov se pogovarja še vedno preko različnih spletnih aplikacij. Štirje dijaki so se v času počitnic obiskali ali pa načrtujejo obisk. Nekateri si občasno tudi pošiljajo e-mail ali pa celo navadno pošto. Večinoma so torej ostali v stikih.
Tabela 1: Kako bi ocenili svojo izmenjavo v tujini?
Aktivnost | Nezadostno | Zadostno | Dobro | Prav dobro | Odlično | Povprečje |
Priprava na izmenjavo na šoli | 0 | 2 | 5 | 9 | 3 | 3,68 |
Organizacija aktivnosti na šoli gostiteljici | 0 | 0 | 6 | 10 | 3 | 3,84 |
Gostiteljska družina | 1 | 0 | 3 | 2 | 13 | 4,37 |
Komunikacija s sovrstniki | 0 | 2 | 3 | 4 | 10 | 4,16 |
Fb skupina generation S(ustainability) | 1 | 0 | 3 | 2 | 13 | 4,37 |
Pri ocenjevanju aktivnosti, so gimnazijci najbolje ocenili fb skupino Generation S(ustainability), kjer smo člani sproti objavljali aktualne informacije in fotografije. Očitno je Generaciji S, kateri je bil projekt namenjen , IKT tehnologija izredno privlačna. Gostiteljske družine in komunikacijo s sovrstniki so večinoma ocenjevali z odlično oceno. Po njihovem mnenju sta bili priprava na izmenjavo in organizacija aktivnosti zelo dobro organizirani, vendar bi se dalo še kaj izboljšati.
Udeleženci izmenjave so tudi poudarili, da je imela izmenjava zelo velik vpliv na njihovo znanje angleščine in na njihovo samozavest. Pridobili so tudi v poznavanju drugih tujih jezikov in pridobili nove prijatelje. Po njihovem mnenju so nekoliko manj pridobili v poznavanju vsebin trajnostnega razvoja in v veščini javnega nastopanja.
Po mnenju dijakov, bi bilo potrebno imeti na izmenjavah več prostega časa, ki bi ga razporejali sami, želeli bi si več turističnih ogledov, nekateri bi izmenjavo podaljšali za kakšen dan. Mednarodno izmenjavo prav vsi priporočajo tudi drugim dijakom, motivi za to pa so različni:
»Sodelovanje na izmenjavi bi priporočila vrstnikom, ker je to svojevrsta izkušnja, kjer spoznaš novo deželo, ljudi in kulturo. Postaneš bolj samostojen in samozavesten.«
»Zato, ker je to nepozabna izkušnja, ki te nauči novih stvari. Biti del tako velike skupine je bilo nekaj neverjetnega. Izmenjave ti dajo nove prijatelje, znanje tujih jezikov ter te naučijo veliko zanimivega. Zelo dobro je tudi spoznati novo kulturo.«
»Zelo zanimivo, priporočam dijakom ki so pripravljeni improvizirati.«
»Nora, neponovljiva izkušnja, spoznaš način življenja v družini iz drugega konca Evrope, njihove običaje in prehrano.« (https://www.surveymonkey.com)